Hyper Act – Hanya Aku Gitar tabs berserta lirik.

Hyper Act harapan

Salam 1Blogger dan salam sejahtera.

Agak lama saya tidak melakukan posting susulan untuk gitar tabs, bagi mereka yang baru hendak mempelajari bermain gitar. Untuk post kali ini saya memilih untuk mengetengahkan lagu Hyper Act – Hanya Aku sebagai paparan gitar tabs untuk kali ini. Lagu ‘Hanya Aku’ ini sebenarnya mudah untuk dimainkan dan anda kena banyak kali mendengar lagu ini sebelum berhajat untuk mencuba bermain dengan lagu ini.

 

Kod asas untuk lagu ini ialah Am (A minor), F maj, D minor, C maj, E maj… Semuanya pun kod asas dan anda tak perlu nak menunjukkan sangat skill, sebab kod-kod ini dimainkan pada keadaan yang biasa. Saya berasakan yang saya pun tidak perlu nak tunjukkan lagi di mana variasi kod-kod yang dinyatakan sebab saya anggap yang anda dah mahir dengan kod-kod asas.

 

Ini dia kodnya yang saya rasakan yang terbaik dan saya mainnya pun, tiada masalah….

 

Intro:

Dm      E     F         Dm         Em              F

 

Am                                           F
Bersama janji kau sentuh rasa percaya
Am                                           F
Hangat dinginmu mengundang rindu kecewa
Dm               F              G            C
Hanya aku dihuni sepi rasa kasihmu

 

[*]
G
Hanya ku yang mencari
E
Rembulan masih ada
Am
Mungkin seketika
G- F-C
alau ku bahagia mengejar bayanganmu
Dm                                               G
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu
E       F
Hanya aku

Am                                           F
Apakah mungkin berulang janji setia
Am                                           F
Apa kan kekal ataupun menyambut duka
Dm                F                  G
Dan dirimu di janji Sang Sempurna
Dm                F                 G                 C
Dan kecewa kini dipulih rasa kasihmu

Repeat [*]

F G Am G F G

C
Dihuni rasa rindu
G
Hanya ku yang mencari
E
Rembulan masih ada
Am
Mungkin seketika
G-F C
Walau ku bahagia mengejar bayanganmu
Dm                     G
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu

E

F
Dingin rasa kasihmu
G
Bagai bintang bersemi
E
Rindu janji bicara
Am
Kekal selamanya
G                      F
Walau sekadar mimpi
C
Tak pernah ku peduli
Dm                          G
Selamanya kan ku pasti merindui dirimu
E              F
Hanya aku