Lirik lagu dengan gitar tabs Nomad–Tetap Menantimu

Assalamualaikum

Untuk posting hari ini, TGM akan menyediakan cara-cara bermain gitar untuk lagu Tetap Menantimu nyanyian Nomad. Kalau anda hendak tahu lebih lanjut lagi siapa sebenarnya Nomad ini, anda carilah sendiri dekat Bing atau pun di Google, banyak bloggers yang lain menulis tentang perihal Nomad ini. Saya lebih membuat tumpuan kepada lirik lagu dan gitar tabs sahaja.

 

Lagu ‘Tetap Menantimu’ ini sebenarnya lebih sesuai dimainkan dengan piano atau pun keyboard. Cuba anda dengarkan semula yang lagu ini permulaan intronya ialah dengan piano kan?

 

Untuk lagu ni, kod asasnya ialah Am  G C Dm  F dan E

 

G (G major)
image
 C ( C major)
image
 Am ( A minor)
image
  Dm ( D minor)
image
 F ( F Major)
image
Boleh dimainkan dengan tali di paling atas tidak disentuh, hanya 2 tali bawah sahaja untuk jari telunjuk
 E ( E major )
 image

 

 

Susunan Gitar untuk lagu Tetap Menantimu – Nomad

 

Intro :

Am G C Am G C Dm F G C


 



C                                F

Aku menyedari telah jatuh cinta


G                               C


Tapi aku tak bisa mengungkapkan


A                                Dm


Terasa bahagiaku mencintaimu


F                               E


Walaupun kau belum mencintaiku





A                                    Dm


Aku di sini kan selalu menunggu


G                                   C


Yang selalu ada di setiap waktumu


E                Am              F


Slalu menanti jawapanmu





Dm           G                C


Untuk cinta yang terakhir



 



G Am Dm G C



 



C                                    F

Semakin ku bisa untuk menyayangi


G                                   C


Semakin ku bisa untuk mengerti


A                                Dm


Dari semua hidupmu yang ku mimpikan


F                         Dm                     E


kan ku hapus semua menjadi indah Hoo…



A                              Dm

Tak akan pernah hilang rasaku


G                                 C


Cinta yang membawa dalam hatiku


E            Am        G          F


Bagai mata yang tak terpejam


Dm       G           C


Aku tetap menantimu



 



G Am Dm F E



 



A                                Dm

Aku di sini kan selalu menunggu


G                                   C


Yang selalu ada di setiap waktumu


E      Am    G        F


Selalu menanti jawapanmu


Dm        G


Untuk cintamu



A                                     Dm

Tak akan pernah hilang rasaku


G                                        C


Cinta yang membawa dalam hatiku


E     Am        F


Bagai mata yang tak terpejam


Dm       G              C G A


Aku tetap menantimu …hoo


Dm                   G C A


Aku tetap menantimu ..hoo


Dm                   G C


Aku tetap kan menantimu



 



Outro : G Am Dm G C



 



Selamat mencuba dan lagu ini memang sesuai untuk dipraktikkan bagi mereka yang baru belajar bermain gitar. Jika ada masalah, sila berikan pertanyaan di ruangan komen ya…