Kord Gitar Aku Suka Dia–Ainan Tasneem

image
Jika pada post yang tadi ialah komen pada lirik lagu, kali ni ialah post kod gitar bila bermain lagu ni…  Harus diingat tuning adalah tuning normal, tetapi kena ‘CAPO’ pada fret 1, maka rajin-rajin le pergi ke kedai beli CAPO.. atau pun kalau malas, tinggikan satu fret lagi untuk tuning. Kalau tali putus tanggung sendiri.


Basic kod ialah D A Em G

image
Kod D (tali satu atas dan kedua jangan dibunyikan)


image
Kod A (tali satu jangan bunyi)



image
Kod Em (semua bunyi)
image
Kod G (semua bunyi)

CAPO at fret 1
Intro: D A Em G

D A
Aku lihat dia di sana
Em
Aku ingin mendekatinya
G
Aku cuba mengampirinya
D
Lalu aku menyapa dia

D A
Dia pun membuka bicara
Em
Dan aku mulai mengenalnya
G
Kita mulai bermain mata
D
Mula timbul rasa bahagia

Chorus :
D A Em
Bila dia, mendekati diriku,
G D
Hatiku rasa sesuatu
D A Em
Bila dia, senyum pada diriku
G D
Hatiku rasa tak menentu

D A Em G

D A
Kekadang hati ku bertanya
Em
Adakah dia dah berpunya
G
Kerana diriku berasa
D
Aku jatuh hati padanya

D A
Aku ingin memilikinya
Em
Aku ingin menjaga dia
G
Aku ingin mencinta dia
D
Aku ingin hidup dengannya

Chorus:
D A Em
Bila dia, mendekati diriku,
G D
Hatiku rasa sesuatu
D A Em
Bila dia, senyum pada diriku
G D
Hatiku rasa tak menentu

D A Em
Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
G D
Untuk meluahkan rasa
D A Em
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
G D
Menunggu cinta darinya

D A Em G

Bridge :
D A Em
Ku terima satu nota..darimu..
G D
Yang tertulis 'Aku suka kamu'

Back To Chorus

D A Em
Akhirnya kini, ku kan mampu ceria
G D
Diriku sangat gembira
D A Em
Akhirnya kini, aku mulai bahagia,
G D
Menerima cinta darinya..

D A Em
Owh owh...

G D
Aku suka dia... 





OK… Harap panduan nak main lagu ni berguna…