Kenapa wanita melayu yang disimbah asid?

image

 

Kisah penyimbah asid yang mengganas di sekitar Lembah Kelang telah menggerunkan seluruh pelusuk di Lembah Kelang, serta di seluruh negara. Liputan berita terhadap kekejaman si penyimbah asid ini boleh dikatakan tiap-tiap hari keluar kat TV dan kini polis sedang berusaha menjejaki siapa ‘kambing-kambing’ ni yang telah berjaya mencederakan ramai perempuan yang tidak bersalah. Selagi barua ni mengganas, semakin ramai perempuan melayu menjadi mangsa….

 

Peliknya boleh dikatakan semuanya adalah perempuan melayu!!

 

Jumlah yang sudah disimbah asid juga semakin bertambah. tetapi tidak diketahui jumlah yang sebenar. Ada yang kata 13, ada yang kata 12 orang.

 

Adakah penyimbah asid ni orang yang berdendam dengan perempuan melayu? Mungkin.. tetapi kenapa perempuan yang tak tahu ape-ape disimbah asid macam menyimbah kuah pulak? Dikatakan suspek adalah dua orang lelaki, berbangsa India (tetapi masih tidak pasti kesahihan tentang bangsa si suspek), menaiki motosikal dan dengan selamba menyimbah asid ke arah muka atau badan mangsa. Apabila dah terkena asid, badan akan berasa panas yang teramat sangat. Kalau terkena mula, muka akan menggerutu dan hodoh. Kalau nak pulih semula, kena buat pembedahan plastik.

 

Apa yang saya boleh katakan, memang ce**ka dan S**L siapa yang melakukan perkara yang tidak bermoral ni. Dah le menganiaya orang, agaknya kambing-kambing ni suka tengok perempuan melayu menjerit terlolong kesakitan ke.? Atau dah hobi mereka menyimbah asid? Atau pun ada agenda tertentu daripada pihak yang berkenaan?

 

Kalau kita di suruh berhati-hati pun, kalau nasib tak baik pun confirm kena… Nampaknya sekarang nak berjalan kat mana-mana pun di Malaysia ni, macam dah tak selamat je….

 

Apa kata kita tangkap mak bapak kambing-kambing ni, kita siram dengan asid. Lepas tu tengok apa perasaan kambing-kambing barua ni…?