Perlu ke cerita hiburan ditulis di blog personal?

 

Salah satu perkara yang pada pendapat saya le… it’s too subjective. Iaitu menulis cerita hiburan di blog personal.

Jika anda sebagai seorang blogger yang sejati, tidak memikirkan tentang target pembaca atau yang visit ke blog anda, sebenarnya mereka tidak kisah apa pun yang kau orang tulis. Dia orang akan tetap baca. Kau nak bergosip tentang artis mana ke…? Band ape ke…, pelakon… anda boleh tulis…. tulis aje le…

Artis pun manusia jugakan? Jika anda mahu update ape-ape tentang artis yang anda minat khasnya, anda boleh update di blog personal. Sebenarnya tidak semua artis di Malaysia ni ada website sendiri atau pun blog sendiri. Anda boleh le menulis tentang artis-artis pujaan kamu tu ke dalam personal blog. It’s up to you. Kalau pembaca anda tak suka, dia orang akan tinggalkan blog anda atau pun cari entry yang lain. Artis sebenarnya berharap pada peminatnya untuk menglamourkan diri di alam internet. Dia orang tak reti dan tak ada masa untuk berblogging macam kita.

Dan kalau diikutkan, cerita artis ni le yang paling tinggi dari segi SEO Optimization. Tak percaya cuba guna Google atau Bing. Pasti berjela-jela keputusannya untuk artis pujaan anda.

Akhir sekali, berhati-hati apabila menulis sesuatu perkara yang melibatkan peribadi artis. Bukan ape… takut disamannya kau kalau salah tulis.. Amacam????